funny sex

Design Thinking w służbie HR

REKRUTACJA. Znalezienie pracowników i zatrzymanie ich, to największe wyzwanie firm w 2019 roku.

 

Jak mu sprostać? Rozumiejąc potrzeby i oczekiwania pracownika! A w tym pomoże proces Design Thinking.

Firmy nie mają wątpliwości. Największym wyzwaniem w 2019 roku będzie pozyskanie kadry. Dziś już ponad połowa przedsiębiorstw sygnalizuje problemy w tym obszarze, a najbliższe miesiące mogą być jeszcze trudniejsze – ostrzegają takie organizacje jak Konfederacja Lewiatan, Business Centre Club czy Pracodawcy RP.

Pracownicy: oczekujemy zrozumienia

Z raportów dotyczących rynku pracy wynika, że aż 25 proc. pracowników planuje w ciągu pół roku zmienić miejsce zatrudnienia. Ale z badań dowiadujemy się też, co by ich w firmie zatrzymało. Oczywiście, duże znaczenie ma wynagrodzenie czy choćby bliskość pracy od miejsca zamieszkania.

Ale na pierwszy plan wysuwa się „szacunek i zrozumienie potrzeb pracowników” – twierdzą eksperci portalu Pracuj.pl.
Wydaje się więc, że korzystne dla przedsiębiorstw będzie czerpanie z procesu Design Thinking, który koncertuje się na ludziach i ich potrzebach, doświadczeniach i odczuciach.

Co jeszcze jest ważne dla pracowników? Oto główne grupy motywatorów, które zwiążą pracownika z firmą na dłużej

  • perspektywa rozwoju, podnoszenie kwalifikacji, możliwość samodzielnego podejmowania decyzji, wytyczona ścieżka awansu
  • otwarta komunikacja, jasne oczekiwania wobec pracownika, umiejętnie przekazywana informacja zwrotna
  • dobra atmosfera w pracy, szacunek, zaufanie, wspólne celebrowanie sukcesów

 

Partnerska rekrutacja i budowanie lojalności

Proces DT składa się z kilkudziesięciu narzędzi, które pomogą poznać pracownika, jego potrzeby i dzięki temu budować atmosferę wzajemnego zrozumienia.
Zacznijmy od rekrutacji. Jeszcze niedawno jej celem było ocenienie przez firmę kandydata i sprawdzenie „czy się nadaje”. Dziś coraz więcej marek tworzy partnerski model rekrutacji – który pozwala nie tylko zaprezentować się pracownikowi, ale także daje jemu szansę poznać firmę. Narzędzia DT przydatne na tym etapie, to np. Koło Wartości (dwustronne sprawdzenie, czy w obszarze wartości przyświecają nam spójne idee) czy Ścieżka Kandydata (Gdzie i jak dowiaduje się o firmie, co słyszy, jak to odbiera? Jaki jest pierwszy kontakt z firmą, kogo poznaje?) Ważnym narzędziem będzie też Mapa Empatii.
W dalszym etapie budowania zaufania pracownika, możemy wykorzystać narzędzia, które pozwolą wypracować nowe pomysły w takich obszarach jak:

  • Budowanie szacunku i wzajemnego rozumienia potrzeb. Otwarta komunikacja, empatyczna ocena pracownicza i informacja zwrotna.
  • Budowanie samodzielności pracowników, obszary do podejmowania przez nich decyzji, dzielenie się odpowiedzialnością.
  • Budowanie porozumienia międzypokoleniowego, współpraca, dzielenie się wiedzą wewnątrz firmy.

Pracując metodą DT, możemy zastosować kilka rodzajów burzy mózgów, a do procesu zaprosić pracowników. Mamy szansę na wypracowanie pomysłów niebanalnych, a jednocześnie oczekiwanych przez zespół.
Ważnym elementem DT jest prototypowanie i testowanie – etapy, które pozwolą szybko i tanim kosztem sprawdzić rozwiązanie, zauważyć słabsze strony i od razu je poprawić. Ta część procesu otwiera pracowników na poszukiwanie alternatywnych rozwiązań, daje przyzwolenie do popełniania i naprawiania błędów, eksperymentowanie. Wszystko bez negatywnych ocen. To także sprzyja budowaniu zaufania, poprawia relacje w zespole oraz między pracownikami i przełożonymi.
Na zakończenie procesu mamy cały zestaw narzędzi – choćby Matryca MoSCoW i Plan Wdrożenia – które pomogą zaimplementować pomysły w firmie.

Zespół

pozyskanie pracownika

Pamiętajmy, że cały proces wymaga stosowania nadrzędnej zasady Design Thinking – czyli nastawienia na człowieka, kandydata, pracownika. Dzięki temu wypracowane pomysły są empatyczne, wspierające firmę przy budowaniu dobrej atmosfery, szacunku oraz silnego i zgranego zespołu.

Joanna Blewąska

Komentowanie wyłączone.

parejita cogiendo en el parque por la noche.xxx tube